HTML

Zebulonságok

Zebulonságok, istálló, gazemberség, hupákolás, mocskos, zimankós cirkusz

Friss topikok

Linkblog

Óda a Kovászos Uborkához

2008.06.10. 20:21 Zebulon / Hiszékeny Úr

Ó, sós és savanyú Kovászos Uborka
Rántotthúsevőknek csúszdáztat a torka
Barátkozik veled, ki pörköltet eszik
S a sülthúsnak habján is te vagy a torta

Mikor ráragyog a nyári Nap sugára
Az ember erkélyére vagy teraszára
Illatos zöld kaprot üvegedbe teszik
(Csak a virágát, nem kell annak a szára)

Részesülsz a Napnak hevítő kegyében
Savanyodsz pirított kenyérnek levében
S mikor üveged a fényárból beveszik
Összecsordul a nyál áhitat hevében

Opálos fürdőd is hasznos lehet egyben
Ha megszomjaztam a nyári dögmelegben
Nem kell elmennem az aranyszínű szeszig
Sör helyett örömöm meglelhetem ebben

7 komment

Címkék: vers óda gasztromúmia

A bejegyzés trackback címe:

https://zebulon.blog.hu/api/trackback/id/tr63513616

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rihárdó · http://rihardo.blog.hu 2008.06.10. 22:42:14

Megénekelted már a magyar ételféleségek felét legalább. Ha csinálnak egy szakácskönyvet, bele kéne tűzdelni ezeket. Igazi Csótióda.

zsófi 2008.08.01. 18:48:50

Én még egy kis fokhagymát is hozzá szoktam tenni.Szerintem úgy az igazi.Szerintem.

zsófi 2008.08.05. 14:28:49

Jelenleg átmeneti készlethiánnyal küzdünk,de lehet.

hangaagi · http://hangaagi.blog.hu 2008.08.07. 13:02:16

mi nem csak az uborkát kovászoljuk, hanem a karfiolt a hagymát és a répát is. ja, meg a káposztát. mennyei
süti beállítások módosítása